Mönster En Dröm Halstub / pattern A Dream Cowl

English pattern at the end of the post =)
 
Tyvärr tog mitt rosa garn slut efter vantarna men jag hade ju en ide kvar i huvudet, jag ville göra en stor halstub i samma mönster. Därför är min Rosa Dröm Halstub lila istället ;) men det går ju lika bra det :P
 
 
<3 Jag har lagt ner mycket tid både på att göra mönstret och lägga ut det på bloggen. Så om du virkar efter mitt mönster och lägger ut på sociala medier, ber jag dig komma ihåg att länka eller hänvisa till mönstret eller www.annavirkpanna.blogg.se. Du får gärna tagga dina bilder med #annavirkpanna så jag kan få se dina fina alster. <3
 
Korsade stolpar - Hoppa över en maska, gör en stolpe i nästa maska, gör sen en stolpe i den överhoppade maskan.
 
Varje varv avslutas med en smygmaska i första maskan.
 
Scheepjes StoneWashed XL hittar du hos Favoritgarner, de har fri frakt vid köp över 100 SEK och oftast kommer leveransen dagen efter beställningen. Det är sånt vi garntokar uppskattar lite extra mycket ;)
 
 
 
En "rosa" dröm - halstub
 
Garn: Scheepjes Stone Washed XL - Lilac Quartz
Åtgång: 400 g
Virknål: 7
Höjd: 37 cm
Omkrets: 160 cm
 
Lägg upp 200 luftmaskor och slut till en ring med en smygmaska.
 
V1: 1lm, en fm i varje maska.
V2-5: 1 lm, en fm i bakre maskbågen i varje maska. 
V6: Korsade stolpar varvet runt.
V7: En st i varje maska varvet runt.
V8: En fm i varje maska varvet runt. 
 
Upprepa varv 6-8 så många ggr du vill. Jag gjorde totalt 7 omgångar av dessa tre varven. När du är nöjd så avslutar du med att upprepa varv 2-5. 
 
 
Jag har gjort ett varv med crabstitch runt båda öppningarna. Det är fasta maskor virkade åt höger istället för åt vänster. 
 
Om du ser något som inte stämmer i mönstret får du gärna kontakta mig på [email protected], så jag kan rätta till felet =) Tack på förhand <3
 
 
ENGLISH BELOW
 
 
<3 I have spent many hours making this pattern and publishing it on my blog. If you crochet something from any of my patterns, PLEASE link back to annavirkpanna.blog.se or give me credit for the pattern. I would love it if you use #annavirkpanna in social media so I can see all your work. <3
 
X-stitch - Skip one stitch, dc in next stitch, go back and dc in the skipped stitch. 
Each round ends with a slip stitch to first stitch.
 
A "Pink" Dream - the Cowl
 
Yarn: Scheepjes Stone Washed XL - Lilac Quartz
Amount: 400 g
Crochet hook: 7 mm
Height: 36 cm
Lenght (around): 160 cm
 
Chain 200. Join with slip stitch to first chain to form a ring.
 
Rnd 1: Ch1, 1 sc in each chain around.
Rnd 2-5: Ch1, 1 sc i each st around. These rounds are made in back loops only.
Rnd 6: X-stitch around. 
Rnd 7: Dc in each st around.
Rnd 8: Sc in each st around.
 
Repeat round 6-8 as many times as you like. I did 7 repeats. When you've done as many rounds as you want it's time to repeat round 2-5.
 
Around both the openings I made one round using the crab stitch.
 
If you find something wrong please contact me at [email protected] so I can change it =) Thank you <3
Anonym
2016-11-22 @ 15:54:47

Hur får du dina crab stitches så prydliga och jämna4? Mina ser alltid lite 'scruffy' ut 😁

Mvh Anna

Svar: Hihi jag vet inte =) jag bara virkar åt fel håll :P Kul att du tycker de blir fina!
Anna Virkpanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

AnnaVirkpanna

I samarbete med Favoritgarner

RSS 2.0