Scheepjesutmaningen

Nu under sommaren har jag varit med i en tävling där man ska skapa med garn. Det är Favoritgarner som haft en tävling. Tävlingen gick ut på att man skulle skapa med något av Scheepjes garner. Först var jag tveksam, jag har aldrig gjort ett eget mönster, Vågade jag verkligen mig på det . . . Men till sist (jag var nog inte såååå svår att övertala) så fick jag så många ideer att jag bara var tvungen att testa.
 
 
Till sist fick jag ihop fyra egna mönster som jag har skickat in. Vilket jobb det ligger bakom alla fina mönster som finns! Min process har sett ut ungefär så här: skissa med papper och penna, detta innebar mest kladd och en massa skrivna ord för att förklara mina extremt dåliga teckningar ;), sen hitta garn och rätt virknål, börja virka, riva upp, tänka om, virka lite till osv. Till sist blev jag nöjd och då var det tid för att sätta sig vid datorn och försöka tyda sitt klotter i blocket :P. Allt ska skrivas in i en logisk ordning på datorn, tillsammans med förklaringar på de olika maskorna och annat som behöver förtydligas. 
 
 
Bilder får man inte heller glömma, för är det något jag inte gillar så är det mönster där det inte finns en enda bild på det man ska virka. Åtminstone måste det finnas en bild på hur det ska se ut när man är klar. Efter att bilderna är tagna så ska de in på rätt ställe i texten, i lagom storlek. Kanske behöver vissa bilder justeras lite i ett bildbehandlingsprogram först. 
 
 
Allra sist gör man en sista koll så allt är rättstavat, och inga andra fel har smugit sig in. Då är det dags att konvertera filen till en pdf och skicka in. 10 min efter man har skickat in så hittar man så klart ett gäng fel så man måste ändra och göra om för att skicka in på nytt ;) 
 
Roligt har jag haft och många flera ideer finns i huvudet och bara väntar på att få komma ut och klottras ner på papper.
 
 
Om ni går in och följer favoritgarner på facebook så kommer det komma upp bilder på alla mönster som är inskickade till utmaningen. Då kommer man kunna rösta på sina favoriter, Självklart blir jag jätteglad om jag får några röster =) Så småningom kommer även mönstren komma upp i favoritgarners mönsterbank (Y)
Anonym
2016-09-11 @ 22:07:23
URL: http://www.fingerscroched.se

Underbart fint Anna! Kram Erika

Svar: Tack Erika <3
Anna Nilsson

Kerstin
2016-10-07 @ 00:00:28

Hej undrar vad för färg nr som är i denna filten helt underbar. .finns mönster med tro 😊

Kerstin
2016-10-07 @ 00:00:30

Hej undrar vad för färg nr som är i denna filten helt underbar. .finns mönster med tro 😊

Svar: Hej hej! Denna filten kommer finnas som ett gratismönster hos Favoritgarner.se, där kommer stå all information du behöver veta. Jag kommer göra ett nytt inlägg med länk direkt till mönstret så fort det finns tillgängligt =) Så roligt att du tycker om den <3
Anna Virkpanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

AnnaVirkpanna

I samarbete med Favoritgarner

RSS 2.0