Handfärgat garn

För en vecka sedan kontaktade en tjej från USA mig via Instagram, Hon heter Amanda och har börjat handfärga garn, så hon ville höra med mig om jag kände för att testa hennes garn. Gissa om jag ville det ;)
 
När jag öppnade paketet blev jag kär. Bilden gör inte färgen rättvisa. De är en härlig turkos som går över i rosa/lila, lila, lila/brunt <3 Titta på de underbara ugglemarkörerna hon skickade med, helt underbara ju!
 
Tack så väldigt mycket Amanda för att jag fick äran att testa ditt garn och för de supersöta markörerna <3
 
 
Men vad gör man med 100 gram? Jo man sätter sig och försöker få ihop ett mönster till en mössa =) Jag använde virknål 6,5 för jag ville inte ha det så kompakt.
 
Gå gärna in och följ Amandas instagram =) Hennes personliga är @aflock87 och det nyskapade kontot för garnet är @midnattsolyarn <3 Vilket läckert namn hon har förresten, Midnattsol yarn.
 
 
Det blev 10 cm kvar av nystanet när mössan var klar (Y). Nu i efterhand så kan jag tycka det är lite synd att jag inte har ett nystan till för visst hade det varit kul med en pom-pom på mössan? Tanken är att jag ska renskriva mönstret och lägga upp det här :P Tänk mitt första egna publicerade mönster. Så spännande :P
Anonym
2016-09-06 @ 15:38:08
URL: http://www.fingerscroched.se

Så fint mösa du har gjort! Och jag håller med om namnet Midnattssol 😊 Kram Erika

Svar: Tack så mycket <3 snart ska jag börja på en av dina nya sjalar =) har lite Soft Fun över som jag tror passar perfekt ;)
Anna Nilsson

Anonym
2016-09-06 @ 15:40:27

Den blev jättefin!

Svar: Tack så mycket =)
Anna Nilsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

AnnaVirkpanna

I samarbete med Favoritgarner

RSS 2.0