Mandala madness

Oj vad jag virkade många mandalas i början av sommaren. Eftersom jag tyvärr inte var så aktiv med bloggen då så tänkte jag samla alla i ett eget inlägg, för de är så fina att de förtjänar att visas upp ;)
 
Under varje bild har jag skrivit vem som gjort mönstret och länkat dit så du kan göra dina egna underbara mandalas.
 
 
Mandalan till vänster heter Mandy's mandala, engelskt mönster till den hittar du på redagapeblog.com. Mönster på mandalan till höger har Erika (fingerscroched) gjort, det är på svenska och finns på hennes blogg fingerscroched.se. Båda är gjorda i Scheepjes Catona med virknål 3.
 
 
Denna är gjord i Drops <3 you 6 med virknål 4,5. Svenskt mönster som finns hos Sticka & virka. Älskar dessa tallriksunderlägg, Det finns ju inget som säger att man måste använda dem till just det ;) Denna bor i mitt tv-rum, passar helt perfekt till vår gråa soffa och senapsgula fåtöljer (Y).
 
 
Starflower mandala från Zooty Owl. Denna mandalan ligger fortfarande i lådan och väntar på sitt speciella ändamål. Jag måste ta tag i det projektet igen känner jag =). Engelskt mönster hittar du här.
.
 
En duk jag hittade ett diagram på på någon rysk sida. Den är virkad i Scheepjes Caton och virknål 3. Det är så synd att jag inte hittar sidan igen för jag vill gärna göra flera. Minns att den var helvit på bilden. Om någon här skulle känna igen mönstret får ni gärna höra av er till mig.
 
 
De två mindre mandalas till vänster har Camilla (crochetmillan) gjort, svenskt mönster finns på hennes blogg crochetmillan.bloggplatsen.se. Den stora till höger är samma mönster som den stora blå på översta bilden. Alltså finns mönstret hos Erika på fingerscroched.se. Alla tre är gjorda i Scheepjes Catona med virknål 3.
 
 
Denna skönheten är långt från färdig. Det är en CAL som finns i en grupp på fb, man måste ansöka om att gå med i gruppen. Du hittar gruppen om du söker på "Crochet/Hekel Mandala CAL 2016". Mönstret heter Queen Mandala. Just nu ligger min Queen på finbordet, vi får väl se när hon blir klar ;) Garnet är Drops <3 you 6 och virknålen jag använder är storlek 4,5. Detta mönster har översatts till många språk, bla svenska.
 
 
Denna var en del av en miniCAL (virkalong) som Hverdagsmagi anordnade i våras. Hon kallar den Springtime Magic Mandala. Mönster hittar du här. Denna är gjord i Scheepjes Catona med virknål 3,5.
 
 
Denna fina har jag visat upp innan men då var den inte helt färdig. Den heter Viola Mandala och engelskt mönster finns hos Marit.Garnet är även här Scheepjes Catona och virknålen 3,5.
 
Jag måste bara berätta att min kära granne spillde kaffe på min nyvirkade duk *hemska tanke*. Jag tvättade den på 40 grader för ömtålig tvätt och så här så den ut när den kom ut från tvättmaskinen. Jag la den platt på bordet och slätade till den lite. Det behövdes inget strykjärn, ingen blockning eller något. Catona är det bästa merciserade bomullsgarnet jag stött på. Det är helt perfekt till det mesta jag utmanar det med ;)
 
Catona finns nu i 104!!!! färger hos Favoritgarner. Glöm inte att de alltid har fri frakt inom Sverige vid köp på minst 100 kr (Y) Det gillar vi <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

AnnaVirkpanna

I samarbete med Favoritgarner

RSS 2.0